solidari

Col·laboracions puntuals

Donacions material escolar.

A l’estiu fem arribar material escolar a llocs on pensem que poden continuar aprofitant-lo. De vegades és a llocs propet de l’escola, de vegades aprofitem els viatges per entregar-ho.

Kenia
Grup Scout de Silla
Samarretes Drac i material a refugiats tibetans a l’India
india-tibetanos
indica-tibetanos

Col·laboracions regulars

Replegada d’aliments, roba, joguines i llibres.

Cada any col.laborem amb el Banc d’aliments de Torrent.

La roba, joguines i llibres van destinats a diferents organitzacions cada curs.

Carrera contra la fam.

Junt amb la Comissió Solidària organitzem la carrera contra la fam on els alumnes col.laboren amb el seu esforç. Els patrocinadors paguen una quantitat per volta i cadascú fica el seu granet d’arena. La recaudació va destinada a l’organització “Acción contra el Hambre”.

Concert Solidari

La Comissió Solidària ha organitzat un concert de rock a l’escola per a tota la comunitat escolar! Donarem la recaudació de les entrades a la Fundació Vicent Ferrer per a contribuir a la creació d’una escola de secundària a l’India.

• Dia del concert: 3 juny 2017. Ací teniu el projecte amb detalls, per si voleu pegar-li una ullada.
  • És una bona oportunitat de gaudir música en directe junts… us esperem!

Descarrega´t  el projecte.

Construcció d’una aldea cooperativa a Anantapur, India.

Les cooperatives valencianes hem decidit col.laborar juntes en la construcció d’una aldea en Anantapur,India. Un projecte per a fàcil.litar l’accés a una vivenda digna a famílies sense recursos.

La nostra donació com a Escola elDrac va junt a la UCEV.

Descarrega’t el projecte.

vteferre
elDrac al mon

L’aprenentatge també s’expressa a través de la veu.

Aquest curs, el cor de 2º de primària ha participat en la trobada de Corals amb altres escoles de la UCEV on un diumenge cantaren totes les cançons assajades durant el curs, a l’Auditori de Bunyol.

Des de setembre de 2013, la  nostra escola està participant al programa School to School coordinat per la Fundació Vicent Ferrer.

Es tracta d’un projecte d’intercanvi cultural entre escoles d’Espanya i l’Índia.

Cada any, a principi de curs, rebem un voluntari nadiu i fem una sensibilització amb els alumnes de 3er i 4rt de Primària, per a què coneguen el treball de la Fundació i la vida i costums del país.

Des d’ací els nostres alumnes elaboren un dossier en anglès que inclou aspectes de la nostra cultura. Després l’enviem a una escola d’Anantapur, al sud de l’Índia.

Nosaltres rebem un altre dossier sobre la seua cultura fet pels alumnes i mestres d’allí.

És un projecte molt enriquidor que elaborem amb gran il·lusió mentre practiquem anglès.

La nostra escola  sempre ha proposat i participat en comunicacions, estades i intercanvis en diferents països per a practicar l’anglés i el francés i conéixer altres cultures…hem tingut experiències amb Italia, Noruega, Índia, França, Anglaterra, Romania, Alemanya i Irlanda, fins el moment 😉

De totes aquestes convivències hem après i gaudit i el nostre alumnat ha adquirit coneixements i maduresa, a més d’haver-les viscut amb molta il.lusió i motivació.

El Drac desitja continuar gaudint de connexions internacionals perquè aquesta manera d’apropar-se a la resta del món fa del nostre alumnat persones més sensibles, inquietes i plurals.

Us anirem contant!

Acollida d’irlandeses al Drac.

Després se dos anys El Drac torna a acollir a estudiants irlandessos!. El passat 8 de Gener arribaren a l’aeroport Robin, Alicia i Kathleen, enguany  tres xiques irlandeses que passaran un mes en la classe 3 d”ESO gràcies a 3 alumnes i 3 famílies de l”escola que han oferit la seua hospitalitat i generositat.

De segur  que aquesta experiència serà molt interessant per a elles i per a tota la classe de 3r d’ESO.

Ha arribat l’hora del comiat i aquesta és la seva manera de donar les gràcies per aquesta experiencia.

Hola!!!

Somos Kathleen, Robyn y Alicia, somos tres chicas irlandesas que hemos estado en la Escola El Drac un mes. Queremos practicar nuestro español con este escrito también.

Hemos estado en tres familias, la familia de Raquel, Hugo y Rocio de 3° de la ESO. Fuimos a una excursión con la escuela a Valencia y fuimos a dos museos, uno de historia y  otro arte moderno y nos encantó. Nos gusta mucho la gente de esta escuela, nuestra clase y los profesores especialmente Maise. Nuestra asignatura favorita es  plástica y matemáticas con Germán y Jorge. Jugamos colpball por  primera vez en clase de Inma y nos gustó mucho también.

Queremos dar las gracias a las tres familias por haber sido tan agradables con nosotras, y cuidarnos muy bien, a Karen, nuestra profe irlandesa por organizar estás estancias y a Maise por habernos hecho sentir como en nuestra casa en este colegio tan maravilloso, alegre y familiar.

Queremos volver y repetir esta experiencia.

Gracias a todo El Drac!