El Drac com a cooperativa, basa el seu funcionament en l’autonomia i independència, fent normes i òrgans propis dins de la llei de cooperatives. Gràcies a aquesta llibertat podem desenvolupar, projectes educatius propis, consensuats, revisats i avaluats democràticament per les persones sòcies. L’objectiu últim és poder oferir a la comunitat educativa un servei educatiu de qualitat, incloent en els nostres projectes característiques com, fer seruna escola inclusiva, democràtica i participativa, plurilingüe, innovadora, arrelada al territori, compromesa ètica i socialment i laica. Considerem que en l’escola cada dia és únic, tant per a l’alumnat, com per a l’equip docent, personal d’administració i serveis i famílies, sent alhora aprenents i ensenyants de manera continua.

El Drac forma part del moviment cooperatiu valencià: UCEV, Unió de Cooperatives d’Ensenyament del país Valencià i Akoe, cooperativa de 2º grau formada per 9 cooperatives d’educació de la ComunitatValenciana, organitzacions amb qui compartim valors d’identitat, responsabilitat, equitat, sostenibilitat, honestedat, transparència i vocació de servei públic. Les cooperatives d’ensenyament hem estat capdavanteres de transformacions socials.

Per una major informació us animem a llegir les declaracions educatives de les cooperatives:

1a Declaració
11/2009