Activitats

Informació general

Aquest estiu ha estat el més calorós des de 1961

Aquesta època estival a Espanya ha estat la més calenta de la seva sèrie de dades. A més, el mes d’agost passat ha estat molt càlid: el segon amb majors temperatures des que hi ha registres, segons dades de l’Agència Espanyola de Meteorologia. Més informació.

Palletes vegetals, palletes biodegradables d’herba per a lluitar contra el plàstic

Des de Vietnam, un emprenedor proposa una solució contra les palletes de plàstic d’un sol us. La seua proposta és biodegradable, econòmica i, fins i tot, comestible. Més informació.

IBM presenta el primer ordinador quàntic

Les capacitats de la màquina superen les de la intel·ligència artificial i s’aplicaran en química o medicina. La companyia espera tenir la primera màquina comercial basada en tecnologia quàntica aquest any.

Científics xinesos clonen per primera vegada a dos primats genèticament idèntics.

Es diuen Zhong Zhong i Hua Hua, i han estat clonats amb el mateix mètode que s’uso per crear a l’ovella Dolly en 1996.

Els nostres cotxes funcionaran amb hidrogen d’aquí a 2025?

Un projecte europeu incita a la utilització de l’hidrogen net en la locomoció. Dinamarca i Anglaterra són pioneres en aquesta tecnologia a Europa.

Mireu aquest vídeo

València mostra el restaurant del futur

Virtuchef identifica al comensal, ho guia fins a una taula interactiva i multitàctil i ho capbussa en 3D en el menú i els plats.  Més informació.

La Taula Periòdica s’acosta a una nova fila per primera vegada en la història.

Científics de Japó intenten sintetitzar l’element químic 119, “mai creat en l’univers”.

Vivim en una societat complexa i altament tecnificada, per tant la ciutadania a de ser capaç d’elaborar respostes front al medi que hauran de ser igual de complexes i amb el màxim coneixement de les causes i possibles efectes. Ahí creguem que l’estudi de les àrees del nostre departament esdevenen fonamentals, ja que permeten assolir les competències necessàries per a entendre allò que ens envolta.
L’aplicació del mètode científic i la seua racionalitat, ens ajuda a previndre els dogmatismes i les opinions sense documentar i l’aprenentatge de les matemàtiques ens permet elaborar respostes fonamentades en la sistematització de la informació i ser capaços d’elaborar models que ens permetran descriure i comprendre la nostra realitat. L’aparició de la informàtica i els usos nous dels dispositius tecnològics són, ja fa temps, una realitat i un repte que hem d’afrontar des del coneixement i el bon ús.
A l’hora, l’estudi de la natura ens aporta la sensibilitat necessària per a intentar trobar respostes científiques als problemes que ens planteja la societat actual relatius al medi ambient, a la salut i a la resposta front a la tecnologia i els seus possibles efectes.

– Possibilitar que el nostre alumnat adquirisca una cultura científica en relació al medi ambient que habita, a la seua salut i benestar, així com en tots els àmbits de la seua vida.
– Que l’alumnat siga capaç de participar de manera fonamentada i crítica en la presa de decisions i resolució de problemes relacionats amb la ciència, la tecnologia i les sues eines.
– Que l’alumnat siga capaç de relacionar els conceptes i procediments implicats en la resolució d’una tasca matemàtica o científica, amb els seu desenrotllament personal quotidià.
– Que l’alumnat siga capaç de prendre consciència de l’ús dels aparells informàtics i dels seus programari per a fer-los servir de manera adequada.

– Promoure la coordinació dels continguts de les àrees que integren el departament.
– Treballar els aspectes metodològics adaptant-los a la resposta per part de l’alumnat i a les modificacions provinents de la pràctica docent i l’estudi de alternatives o descobriment de nous sistemes.
– Coordinar el professorat amb l’orientació per establir els plans específics pels alumnes amb NEE.
– Establir i consensuar els criteris d’avaluació de les àrees que integren el departament.
– Planificar l’ús de les TICS en tots els cursos, així com el manteniment dels recursos a la plataforma digital Moodle del centre.
– Planificar les eixides i activitats relacionades amb les àrees.

Actualment componem el departament les següents persones: Jorge Martín, Inma Valcárcel, Jessica Rubio i Antonio Caballero.

I les assignatures adscrites al departament són: Matemàtiques, Biologia i geologia, Física i química, Tecnologia i Informàtica.

En revisió.

En breu podreu accedir